ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Research Infrastructure Registry in Cyprus

Cyprus Interaction Lab

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Περιγραφή και σκοπός της Ερευνητικής Υποδομής
Mission: The Cyprus Interaction Lab (CIL) at the Cyprus University of Technology is a pioneering interdisciplinary research lab specializing in Educational Technology and Human Computer Interaction. The lab, founded in 2011, focuses on creating real-world impact through innovative research and community engagement. Their mission is to design cutting-edge technologies that enhance learning, communication, collaboration, and social inclusion. They prioritize understanding the role of technology in diverse contexts, aiming to facilitate digital transformation and empower individuals and communities through education and skill development. Objective: The lab`s objectives encompass several key areas. Firstly, to conduct innovative research in Educational Technology and Human Computer Interaction, aiming for excellence and contributing valuable insights to academic and professional communities. Secondly, to prioritize community-centric design, ensuring their technology solutions are user-centered, culturally sensitive, and accessible to diverse populations. Thirdly, to focus on translating research findings into practical applications that address societal needs, working closely with stakeholders and policymakers. Additionally, the lab emphasizes digital literacy and upskilling, providing training and resources to empower individuals and organizations. The lab promotes collaboration by fostering partnerships with academic institutions and industry partners, facilitating knowledge exchange and joint research projects. Furthermore, the lab contributes to educational excellence by integrating innovative technologies into teaching and learning environments. Lastly, the lab advocates for the importance of technology in education, raising awareness and encouraging informed decision-making and policy development. The lab also fosters a culture of continuous learning and professional development among its researchers, students, and staff, ensuring their expertise remains relevant in the rapidly evolving fields they operate in.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Μέλη Προσωπικού

10

Μέλη Προσωπικού

Άντρες

50%

Άντρες

Γυναίκες

50%

Γυναίκες

Δημοσιεύσεις

141

Δημοσιεύσεις

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ

  • Ακαδημία
  • Επιχειρήσεις
  • Κοινό

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Cambridge Simulation Glasses
  • Όνομα:  Cambridge Simulation Glasses
  • Περιγραφή:  Cambridge Simulation Glasses
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Accessibility Design and Evaluation
Έτος:  2017
Funding Source: 
  • EU
Cambridge Simulation Gloves
  • Όνομα:  Cambridge Simulation Gloves
  • Περιγραφή:  Cambridge Simulation Gloves
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Accessibility Design and Evaluation
Έτος:  2017
Funding Source: 
  • EU
Oculus Go
  • Όνομα:  Oculus Go
  • Περιγραφή:  Oculus Go
  • Ποσότητα:  2
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2022
Funding Source: 
  • EU
Oculus Rift
  • Όνομα:  Oculus Rift
  • Περιγραφή:  Oculus Rift
  • Ποσότητα:  2
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2020
Funding Source: 
  • EU
Oculus Quest
  • Όνομα:  Oculus Quest
  • Περιγραφή:  Oculus Quest
  • Ποσότητα:  2
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2020
Funding Source: 
  • EU
HTC Vive Pro
  • Όνομα:  HTC Vive Pro
  • Περιγραφή:  HTC Vive Pro
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2020
Funding Source: 
  • EU
Kinect One
  • Όνομα:  Kinect One
  • Περιγραφή:  Kinect One
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2021
Funding Source: 
  • EU
Leap Motion
  • Όνομα:  Leap Motion
  • Περιγραφή:  Leap Motion
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2022
Funding Source: 
  • EU
NAO Humanoid Robot
  • Όνομα:  NAO Humanoid Robot
  • Περιγραφή:  NAO Humanoid Robot
  • Ποσότητα:  2
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2022
Funding Source: 
  • EU
Lego Mindstorms
  • Όνομα:  Lego Mindstorms
  • Περιγραφή:  Hardware / software structure that develops programmable robots
  • Ποσότητα:  21
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2017
Funding Source: 
  • EU
LEGO WeDo
  • Όνομα:  LEGO WeDo
  • Περιγραφή:  Elementary science solution that develops science practices in the classroom through a robot-based learning system.
  • Ποσότητα:  4
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  CYENS
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2018
Funding Source: 
  • EU
Edison Robots
  • Όνομα:  Edison Robots
  • Περιγραφή:  Programmable robot designed to be a complete STEM teaching resource for coding and robotics education for students from 4 to 16 years of age
  • Ποσότητα:  4
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2018
Funding Source: 
  • EU
Thymio Robots
  • Όνομα:  Thymio Robots
  • Περιγραφή:  Programmable robot that enable learners to better understand the digital world and encourages active involvement in the digital society
  • Ποσότητα:  9
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2018
Funding Source: 
  • EU
Bee Bot
  • Όνομα:  Bee Bot
  • Περιγραφή:  Programming resource for KS1 classrooms
  • Ποσότητα:  6
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2019
Funding Source: 
  • EU
Mirobot
  • Όνομα:  Mirobot
  • Περιγραφή:  Robot easily assembled by children aged 7 and up (with supervision)
  • Ποσότητα:  4
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2016
Funding Source: 
  • EU
Raspberry Pi
  • Όνομα:  Raspberry Pi
  • Περιγραφή:  Computer that plugs into a computer monitor or TV, and uses a standard keyboard and mouse. It is a capable device that enables people of all ages to explore computing, and to learn how to program in languages like Scratch and Python
  • Ποσότητα:  3
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2019
Funding Source: 
  • EU
Arduino
  • Όνομα:  Arduino
  • Περιγραφή:  Open-source electronics platform based on easy-to-use hardware and software. Arduino boards are able to read inputs – light on a sensor, a finger on a button, or a Twitter message – and turn it into an output – activating a motor, turning on an LED, publishing something online.
  • Ποσότητα:  3
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2019
Funding Source: 
  • EU
3D Printer - Anycubic Mega Zero 2.0
  • Όνομα:  3D Printer - Anycubic Mega Zero 2.0
  • Περιγραφή:  3D printing allows educators to design rich learning experiences for deep theoretical constructs that bring learning from computer screens into students’ hands.
  • Ποσότητα:  3
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2019
Funding Source: 
  • EU
3D Pen - Mynt
  • Όνομα:  3D Pen - Mynt
  • Περιγραφή:  A 3D pen is a pen that extrudes heated or warm plastic from the pen’s nozzle.
  • Ποσότητα:  13
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2018
Funding Source: 
  • EU
LEAP MOTION
  • Όνομα:  LEAP MOTION
  • Περιγραφή:  motion-sensing technology that allows users to control computers and other devices through hand and finger movements.
  • Ποσότητα:  1
  • Εργαστήριο / Τμήμα:  Cyprus Interaction Lab
Σύντομη περιγραφή της χρήσης του εξοπλισμού:
Interactive Multimedia Systems & Learning Environments
Έτος:  2018
Funding Source: 
  • EU